يک شنبه 6 مهر 1399
سوالات توزیع کالای مشمول دریافت ارز رسمی
قیمت های ارزی و قیمت آزمایشی در کارتابل سامانه توزیع کالاهای مشمول دریافت ارز رسمی چگونه قابل اصلاح می باشد؟

a. قیمت های آزمایشی قابل نمایش در کارتابل توزیع کالاهای مشمول دریافت ارز رسمی، یا بر اساس سیاست دریافتی به ازای هر IRC مشخص شده یا بر اساس حداقل ثبت سفارش دو سال گذشته محاسبه شده است. b. تمامی قیمت های محاسبه شده در قسمت آرشیو کالاهای مشمول دریافت ارز و همچنین در سندهای توزیع صادره برای خریداران قابل مشاهده می باشد. c. در صورت درخواست اصلاح قیمت می توانید در سامانه ثبت جدید قیمت گذاری لینک درخواست بازنگری قیمت /خوداظهاری قیمت را انتخاب کرده و اعتراض خود را بنا بر هر IRC ثبت نمائید تا کارشناسان قیمت گذاری بررسی نمایند و سپس درصورت صحت اعتراض در سیستم اصلاح شود.

اگر درترخیص کالا یک پارت تامین بانکی داشته باشد و پارت های بعدی ارز نیمایی استفاده شده باشد چه باید کرد؟

فقط برای آن دسته از کالا که برای آن ارز رسمی دریافت کردید باید سند توزیع ثبت کنید و کد IRC و مبلغ آن در ثبت سفارش مشخص می باشد. نکته : برای جلوگیری از هر گونه تداخل و بروز مشکلات بخشنامه ای مبنی بر تفکیک ثبت سفارش های با ارز رسمی و نیمایی در سایت اداره کل وجود دارد.

آیا ارز نیمایی در سامانه توزیع ارز نرخ رسمی نمایش میدهد؟

خیر. در قسمت سامانه توزیع ارز نرخ رسمی فقط کوتاژهایی را نمایش میدهد که کد ثبت سفارش آن ارز رسمی (بانکی ) بوده است.

فروش به مراکز انجام شده که دیگر فعالیت نمی کند ثبت این فاکتورها به چه صورت می باشد؟ فاکتور نمایندگان توزیعی که دیگر با آنها همکاری نداریم چگونه ثبت کنیم؟

در صورتیکه قبلا نمایندگی این شرکت را داشته و در زمان توزیع کالای تامین ارز شده سال 97 فعال بوده است از طریق سامانه به مدت محدودی باز خواهد شد تا مشخصات اسناد توزیع در آن ثبت شود ولی اگر هیچ سابقه نمایندگی توزیع ثبت شده ای وجود نداشته باشد توزیع قانونی نمی باشد.

برای مشاهده فایل های آپلود شده چه باید کرد؟

در قسمت آرشیو لیست توزیع ثبت شده کالاهای مشمول نرخ ارز رسمی تمام موارد قابل نمایش و پیگیری می باشد.

اگر تعدادی از اسناد به جای فی ریالی هرواحد به صورت فی کل ثبت شده باشد چه باید کرد؟

کالاهایی که اشتباه درج شده است عودت نموده و در قسمت فی ریالی قیمت صحیح را ثبت نمائید.

نام برخی از مراکز درمانی و موسسات پزشکی در سامانه توزیع وجود ندارد ، چطور می توان مراکز درمانی جدید را ثبت نموند و یا در خصوص افزودن مراکز درمانی برای ثبت سند راهکار چیست؟

این اطلاعات از سوی دانشگاههای علوم پزشکی به اداره کل ارایه شده است با این حال اگر نام مرکزی در سامانه وجود ندارد به دو طریق قابل افزودن در سیستم می باشد در صورتیکه مرکز درمانی در لیست وجود ندارد یا از طریق نامه مکتوب با مشخصات کامل آن مرکز به اداره کل ارسال نمایند و یا از طریق افزودن اطلاعات مرکز در سامانه توزیع کالاهای مشمول دریافت ارز مشخصات را درج نمایند و پس از استعلام از دانشگاه مرتبط با آن در لیست مراکز اضافه خواهد شد.  در سامانه توزیع با زدن کلید + ( افزودن) در کنار نام مرکز یا موسسه درخواستی نسبت به تکمیل اطلاعات آن اقدام نمایید.  بصورت مکتوب با تکمیل اطلاعات کامل همانند آدرس، کد پشتی، تلفن و نام دقیق مرکز درمانی و اینکه تحت کدام دانشگاه یا ارگان می باشد.  درخواست افزودن مرکز با ارایه اطلاعات کامل از مرکز درمانی را ثبت کند آدرس تلفن و نام دقیق مرکز درمانی را اعلام نمایند تا در زمان ثبت اطلاعات صرفه جویی شود

وقتی مراکز درمانی یا شرکت های توزیعی اشتباها سند توزیع را رد میکنند ایا امکان برگشت وجود دارد؟

خیر وقتی سند توزیع به هر علتی رد میشود از ابتدا شرکت باید ثبت سند را انجام دهد

زمانی که در ثبت توزیع سند اشتباه ثبت شود چه باید کرد؟

تا یک هفته شرکت امکان حذف سندهای ثبت شده را دارد بعد از آن از طریق مرکز درمانی یا موسسه پزشکی مربوطه کالا را عودت دهد تا به انبار مجازی تامین کننده برگردد.

شرکت هایی که وارد کننده دستگاه می باشند و موفق به ثبت فاکتورهای خود نشده اند و باید حواله دریافت کند با توجه به پیگیری های شرکت چه زمانی امکان ثبت برای شرکت فراهم میشود؟

کالاهای دستگاههای سرمایه از طریق حواله اداره کل قابل توزیع می باشد و پس از اتمام حواله های اداره کل برای درج اطلاعات شرکت باز خواهد شد.

باتوجه به اعلام فروش کالا و ارائه اسناد دستگاه های وارد شده با ارز دولتی در سال 97 کماکان از انبار مجازی سامانه هنوز کسر نگردیده است؟

کالاهای دستگاههای سرمایه از طریق حواله اداره کل قابل توزیع می باشد و پس از اتمام حواله های اداره کل برای درج اطلاعات شرکت باز خواهد شد.

آیا شرکتهای توزیع کننده یا بیمارستان ها و مراکز درمانی باید فاکتورهای ما را تایید کنند و اگر تایید نکنند تکلیف چیست؟

مراکز درمانی و موسسات پزشکی تا 15 روز فرصت دارند که فاکتور دریافتی را تایید و یا رد نمایند. پس از اتمام تاریخ مذکور فقط گزینه رد برای آنها فعال خواهد بود و از کارتابل انبار مجازی تامین کننده بصورت واقعای کاسته و به انبار خریدار افزوده خواهد شد.

روال کاهش تعداد از انبار مجازی تامین کنندگان حتما با تایید خریدار یا مراکز درمانی می باشد؟

بعد از ثبت نهایی سند توزیع کالا از تعداد کالا از انبار مجازی تامین کننده کاهش یافته و به انبار مجازی تحویل دهنده افزوده می شود مگر اینکه خریدار سند توزیع دریافتی را رد کند یا از طریق مرجوعی خود شرکت اقدام نماید که تعداد آن به کارتابل تامین کننده بازگردانده می شود.

نحوه ثبت کالاهای شرکت های تولید کننده از انبار مجازی توضیح دهید؟

با توجه به اینکه روال توزیع کالاهای موارد اولیه و قطعات ساخت تولیدی با محصول نهایی متفاوت می باشد، ثبت اطلاعات در این سامانه محصول نهایی وارداتی بصورت کامل نخواهد بود و وزن مواد اولیه قابل تفکیک نمی باشد لذا سامانه انبار مجازی موارد اولیه و قطعات ساخت بصورت مجزا دیده شده و ثبت اطلاعات توسط تولیدکنندگان فراهم شده است.

نظرسنجی
میزان سهولت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در وب سایت IMED چگونه می باشد؟



آمار بازدید
 بازديد امروز 12,455
 بازديد اين هفته 94,950
 بازديد اين ماه 296,292
 کل بازديدها 11,557,836
user icon
تعداد بازديد اين صفحه:                  163,306
پیوندها
آدرس

  تهران، خ انقلاب اسلامی، نبش خیابان خارک، پلاک29

 63420-66724309           66724386