اداره تجهیزات پزشکی
پنج شنبه 5 خرداد 1401
سرپرست اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت:

افزایش بهره وری، رضایتمندی ارباب رجوع و کاهش مراجعات از مهمترین مزایای تفکیک اداره کارشناسی به تجهیزات و ملزومات

تاريخ:دوم آبان 1397 ساعت 11:49   |   کد : 3364   |   مشاهده: 14482
سرپرست جدید اداره تجهیزات پزشکی با اشاره به تفکیک اداره کارشناسی به تجهیزات و ملزومات گفت: تفکیک فعالیت های این دو اداره موجب تفویض امور بیشتر به روسای ادارات شده که در آینده نزدیک شاهد بهره وری بیشتر، رسیدگی مطلوب به پرونده های ثبت و تخصصی تر شدن امور ، افزایش رضایتمندی ارباب رجوع و کاهش مراجعات خواهیم بود.
افزایش بهره وری، رضایتمندی ارباب رجوع و کاهش مراجعات از مهمترین مزایای تفکیک اداره کارشناسی به تجهیزات و ملزومات
به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، مهندس مجید حمیدی، سرپرست جدید اداره تجهیزات پزشکی در خصوص تخصصی تر شدن اداره کارشناسی تجهیزات پزشکی افزود: در گذشته اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی با 30کارشناس، روزانه پاسخگوی بیش از یکصد ارباب رجوع با موضوعات مختلف از جمله ثبت تجهیزات پزشکی، رفع نقص پرونده ها، استعلام های واصله از گمرک در خصوص کالای همراه مسافر و شرکت های تجهیزات پزشکی بوده است که این حجم از کار ،روند پیگیری و پاسخگویی به آنها را به تاخیر می انداخت. 

وی با بیان اینکه با تفکیک اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی به دو اداره تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی، امور مربوط به پرونده های ثبت تخصصی تر انجام می شود؛ اظهار کرد: تجهیزات و ملزومات مصرفی از نظر متریال مورد استفاده و استاندارهای تخصصی و عمومی تفاوت هایی دارند درنتیجه برای هر کدام از این حوزه ها، کارشناس های تخصصی با گرایش های مرتبط مورد نیاز است که این تفکیک به تحقق این امر کمک شایانی خواهد کرد. از طرفی روسای ادارات می توانند زمان بیشتری را صرف برنامه ریزی، بررسی و نظارت بر امور تحت پوشش کنند.

سرپرست اداره تجهیزات پزشکی تاکید کرد: فرایند ثبت، همچنان طبق دستور العمل ثبت تجهیزات و ملزومات پزشکی مصوبه کمیته فنی انجام می شود.
مهندس حمیدی در خصوص برنامه های اداره تجهیزات پزشکی توضیح داد: در جلساتی که با تامین کننده ها و شرکت ها برگزار شده است، فرایندهای ثبت تسهیل و زمان رسیدگی به پرونده ها و حضور ارباب رجوع کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور، سیاست هایی را در خصوص واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی  اعمال کردیم که این امر مطابق با مصوبات هیات وزیران، ابلاغیه های وزیر بهداشت و دستور العمل های داخلی است و سعی کردیم با ایجاد میانبرهایی در راستای تسریع امور، مشکلات را بروز رسانی کنیم.همچنین با مذاکرات انجام شده با مدیریت اداره کل تفویض امور بیشتری به روسای ادارات داده شده که در آینده نزدیک شاهد بهره وری بیشتر ، افزایش رضایتمندی ارباب رجوع و کاهش مراجعات خواهیم بود.
سرپرست اداره تجهیزات پزشکی از شرکت هایی که در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند دعوت کرد تا مشکلات و پیشنهادات خود را برای تسریع امور ، بهبود و اصلاح فرایند ها بیان کنند.
 

ضمائم:
مطالب مرتبط:
برچسب ها : 
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


نظر سنجی

http://imed.ir/News//3364
Share
نظرسنجی
میزان سهولت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در وب سایت IMED چگونه می باشد؟



آمار بازدید
 بازديد امروز 12,455
 بازديد اين هفته 94,950
 بازديد اين ماه 296,292
 کل بازديدها 11,557,836
user icon
تعداد بازديد اين صفحه:                  32,689,699
پیوندها
آدرس

  تهران، خ انقلاب اسلامی، نبش خیابان خارک، پلاک29

 63420-66724309           66724386