چهارشنبه 14 خرداد 1399
رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام کرد:

پاسخگویی به سوالات متداول جهت تولید اقلام موردنیاز پیشگیری از ویروس کرونا

تاريخ:بيست و سوم ارديبهشت 1399 ساعت 12:34   |   کد : 4604   |   مشاهده: 2110
پاسخگویی به سوالات متداول جهت تولید اقلام موردنیاز پیشگیری از ویروس کرونا منتشر شد.
پاسخگویی به سوالات متداول جهت تولید اقلام موردنیاز پیشگیری از ویروس کرونا
به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، مهندس جمال تولی رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: در راستای پاسخگویی به سوالات متداول جهت تولید اقلام مورد نیاز پیشگیری از ویروس کرونا، پاسخ های ذیل جهت جهت بهره برداری توسط متقاضیان موارد مذکور به شرح ذیل عنوان می گردد:

سوالات متداول جهت تولید اقلام موردنیاز پیشگیری از ویروس کرونا

1-مسیر ثبت ماسک های سه لایه در سامانه اداره کل برای تولید کنندگان غیر صنعتی کجاست؟
با مراجعه به سامانه imed.ir و سامانه خود اظهاری شرکت های تولید کننده غیر صنعتی امکان ثبت ماسک های سه لایه فراهم شده است.

2-نحوه دریافت گواهی فروش برای انواع ماسک های تولید شده توسط واحد های غیر صنعتی چگونه است؟
در حال حاضر برای انواع ماسک های غیر صنعتی گواهی فروش صادر نمی گردد و تولیدکنندگان می بایست محصول خود را در بخش خوداظهاری سایت آیمد( ثبت تجهیزات پزشکی) ثبت نمایند.

3-بعد از ثبت نام در بخش خود اظهاری روند پیگیری پرونده چگونه خواهد بود؟
تولید کننده با تکمیل اطلاعات در بخش خوداظهاری کد رهگیری دریافت نموده و با مراجعه به سامانه imed.ir پس از بررسی کارشناسان مربوطه وضعیت انتشار و یا عدم انتشار برای متقاضی نمایش داده خواهد شد.

4-آیا برای واردات یا خرید دستگاه های تولید ماسک نیازی به اخذ مجوز از این اداره کل می باشد؟
خیر، وزارت صنعت معدن و تجارت متولی این امر می باشد.

5-جهت فروش محصولات تولید شده از کدام واحد پیگیری شود؟
این اداره کل هیچ مسئولیتی در قبال بازاریابی و خرید و فروش کالاهای پیشگیری از ویروس کرونا ندارد و صرفا تایید کیفی محصولات در حوزه اختیارات این اداره کل می باشد.همچنین تخصیص حواله صرفا شامل شرکت های تولید کننده ثبت در تجهیزات پزشکی و نه واحد غیر صنعتی می باشد.

6-نحوه تولید انواع ماسک و البسه ضد ویروس کاورال چگونه می باشد؟
دستورالعمل های مرتبط و مورد تایید اداره کل در سایت imed.ir موجود می باشد و صرفا تولید بر مبنای این دستورالعمل ها مورد تایید می باشد.

7-در خصوص تولید شیلد محافظ صورت و چشم چگونه اقدام نماییم؟
نمونه محصولات همراه با نامه درخواست که شامل شماره تماس، آدرس محل تولید، نام و نام خانوادگی فرد مسئول و همچنین نام واحد تولیدی جهت بررسی و صدور گواهی فروش به این اداره تحویل داده شود.

8-آیا نیاز به مراجعه حضوری جهت اخذ مجوز می باشد؟
خیر، تمامی مراحل به صورت سیستمی از طریق سایت آیمد قابل ردیابی و پیگیری می باشد.

9-جهت اخذ مجوز برای ماسک های n95 و البسه ضد ویروس کاورال از کدام قسمت اقدام نماییم؟
اگر واحدی قصد تولید اقلام فوق دارد می بایست به عنوان شخص حقوقی درخواست خود را از طریق سامانه های آیمد register.imed.ir ثبت و پیگیری نماید.و پس از ثبت تمامی اطلاعات کد رهگیری مربوط به محصول ارائه می گردد.

ضمائم:
مطالب مرتبط:
برچسب ها : 
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


نظر سنجی

http://imed.ir/News/1/4604
Share
نظرسنجی
میزان سهولت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در وب سایت IMED چگونه می باشد؟



آمار بازدید
 بازديد امروز 12,455
 بازديد اين هفته 94,950
 بازديد اين ماه 296,292
 کل بازديدها 11,557,836
user icon
تعداد بازديد اين صفحه:                  10,972,410
پیوندها
آدرس

  تهران، خ انقلاب اسلامی، نبش خیابان خارک، پلاک29

 63420           66724386